Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Ραφήνα - Συνάντηση αντι-ΚΕΛ - Φίμωση των πολιτών ακόμη και επιστήμονα



Σήμερα το πρωί, ως κάτοικος της περιοχής θεώρησα υποχρέωσή μου να παραβρεθώ στην συγκέντρωση στο Δημαρχείο. Εκεί άκουσα με ενδιαφέρον απόψεις, πολλές εκ των οποίων
από υποψήφιους Δημάρχους. Σεβόμενος τους οικοδεσπότες και συντονιστές της συγκέντρωσης, όπως έχω συνηθίσει από τα συνέδρια που έχω συμμετάσχει, ζήτησα διακριτικά από το προεδρείο να κάνω μια 2λεπτη τοποθέτηση, όποτε θεωρήσουν σωστότερο. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι, αντί να δείξουν χαρά για την ενεργό συμμετοχή των κατοίκων, δημιουργήθηκαν μικροσυζητήσεις και μικροδιαβουλεύσεις οι οποίες οδήγησαν στην πρόφαση ότι δεν υπάρχει χρόνος και, έτσι, αρνήθηκαν να μου δώσουν τον λόγο. Μετά από λίγο, ενημέρωσαν την επιτροπή και άλλοι παραβρισκόμενοι για την θέλησή μου να εκφράσω την γνώμη μου, επίσης χωρίς αποτέλεσμα.

Τέτοια περιστατικά στρέφουν τον κόσμο εναντίον των δημόσιων συγκεντρώσεων και ενισχύουν την άποψη ότι αυτές γίνονται για συγκεκριμένο σκοπό και μόνο με κατευθυνόμενους ομιλητές. Στα τοπικά όμως προβλήματα δεν υπάρχουν κλειστές ομάδες. Δεν υπάρχουν ξεχωριστά οι 'υπέρ' και οι 'κατά' του ΚΕΛ. Εγώ τέτοιες λογικές δεν της καταλαβαίνω, ή μάλλον τις καταλαβαίνω και τις αποφεύγω.

Παρακάτω σας παραθέτω την τοποθέτησή μου, με τον τρόπο και μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο που θα την έκανα σήμερα το πρωί στη συνάντηση:
"Ονομάζομαι Ανδρέας Βασιλόπουλος, είμαι πτυχιούχος διδάκτορ του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος και καθηγητής στο μάθημα της Γεωπληροφορικής. Δεν θέλω να τοποθετηθώ με την Πανεπιστημιακή μου ιδιότητα - αν και αρκετά συναφής με το θέμα της συνάντησης. Θέλω να σχολιάσω δύο σημεία.

Πρώτον ότι το θέμα της αποχέτευσης θα έπρεπε να έχει λυθεί προ πολλών ετών, όχι μόνον εξαιτίας των προστίμων - τα οποία εμένα δεν με ενδιαφέρει εάν θα τα πληρώσει ο Δήμος, η Περιφέρεια ή η ΕΥΔΑΠ, τελικά εμείς θα τα πληρώσουμε.

Δεύτερον έχω να προσθέσω κάτι στον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης. Φυσικά και, από τα λίγα που έχω προλάβει να μελετήσω συμφωνώ με την άποψή σας. Η επιλογή της θέσης "Πλατύ Χωράφι" έχει όντως αρκετά προβλήματα. Για να διαφωνήσουμε όμως σωστά και επίσημα με την μελέτη της ΕΥΔΑΠ, πρέπει να έχουμε και εμείς επίσημη μελέτη, από εξειδικευμένους επιστήμονες, που να εντοπίζει και να αναλύει τα προβλήματα. Σε αντίθετη περίπτωση η μελέτη της ΕΥΔΑΠ, για το κράτος, παραμένει η επίσημη μελέτη για το θέμα του ΚΕΛ.

Παράλληλα χρειαζόμαστε απαραίτητα μία μελέτη, αντίστοιχης έκτασης και επιπέδου με αυτή της ΕΥΔΑΠ, για την άποψη της Ψυττάλειας. Το κράτος για να υλοποιήσει οποιοδήποτε δημόσιο έργο, καλώς ή κακώς -κατ' εμένα καλώς-, λειτουργεί με μελέτες, τις οποίες εγκρίνει και μετά υλοποιεί. Στην περίπτωσή μας δεν έχει κατατεθεί ποτέ επίσημα μία μελέτη, την οποία να μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο και ο Δήμαρχος να προωθήσουν στα αρμόδια όργανα. Εάν υπήρχε θα ήταν μία διέξοδος που θα δυσκόλευε το κράτος ή την ΕΥΔΑΠ να διαφωνήσει με τη λύση μας.

Κλείνοντας, και επειδή δεν μου αρέσει η αρνητική κριτική, έχω ήδη μιλήσει σε συναδέλφους μου καθηγητές στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο και είμαι στη διάθεσή σας για να δούμε πώς μπορούμε να καταρτίσουμε τη μελέτη αυτή που θα μας δώσει το πάτημα να υποστηρίξουμε τις απόψεις μας.
Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας."

Για περισσότερες πληροφορίες: 2108056323-5, 

1 σχόλιο:

Αρχειοθήκη ιστολογίου