Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017

Στόχος να πληρώνονται διόδια και να μην επιβαρύνεται το παράπλευρο οδικό δίκτυο - Αντιδρούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών που προαναγγέλλουν προσφυγή στο Συμβούλιο της
ΕπικρατείαςΣτη Διαύγεια δημοσιεύθηκε σήμερα το ΦΕΚ του υπουργείου Μεταφορών που βάζει απαγορευτικό στην κίνηση φορτηγών βάρους άνω των 3,5 τόνων στα μεγαλύτερα τμήματα του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου.





Στην απόφαση περιλαμβάνονται 111 τμήματα εθνικών οδών νέων και παλαιών, παράπλευρες οδοί και τμήματα του επαρχιακού οδικού δικτύου. Περιλαμβάνονται, μάλιστα, και τμήματα δρόμων μέσα στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη.

Στόχος είναι αφενός τα φορτηγά να μην αποφεύγουν τους αυτοκινητοδρόμους και να πληρώνουν έτσι διόδια και αφετέρου να μην επιβαρύνεται το οδικό δίκτυο δίπλα στις εθνικές οδούς που διασχίζει αστικές περιοχές, χωριά και κωμοπόλεις.
Δείτε χάρτη από την Αττική


Δείτε χάρτη από τη Θεσσαλονίκη


Το υπουργείο Υποδομών είχε για πρώτη φορά ανακινήσει το θέμα το Νοέμβριο του 2016 κόβοντας τότε τα πρώτα πρόστιμα σε επαγγελματίες οδηγούς.

Σύμφωνα με την απόφαση, στους παραβάτες οδηγούς θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ, ενώ τα οχήματα θα ακινητοποιούνται. Η απόφαση προβλέπει (κάποια στιγμή, κατόπιν μελέτης) την τοποθέτηση ειδικής σήμανσης στις απαγορευμένες διαδρομές, έχει ωστόσο άμεση ισχύ.

Στο ΦΕΚ αναφέρεται ότι η απαγόρευση ισχύει για «το οδικό δίκτυο που χρησιμοποιείται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας» και γίνεται «για λόγους οδικής ασφάλειας, προστασίας της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας των χρηστών των οδών αυτών καθώς και την αποτροπή της επιβάρυνσης και υποβάθμισης του εγγύς οικιστικού περιβάλλοντος, όπως και της έντονης καταπόνησης και ταχείας φθοράς του οδοστρώματος του οδικού δικτύου».

Η δημοσίευση του ΦΕΚ αυτού αναμένεται να προκαλέσει τις αντιδράσεις των επαγγελματιών οδηγών εκπρόσωποι των οποίων έχουν προαναγγείλλει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου